Subject: Seisukoht Justiitsministeeriumile kooskõlastusringi osas, mida ei toimunud
From: Allar Jõks | Sorainen <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB", "Madis Timpson"
Date: Tue, 9 Apr 2024 15:22:59 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vastavalt Vabariigi Valitsuse reglemendile on eelnõu ettevalmistajal
kohustus esitada eelnõu kooskõlastamiseks Justiitsministeeriumile pärast
teiste ministeeriumidega kooskõlastamist ning enne Vabariigi Valitsusele
esitamist, et Justiitsministeerium saaks kontrollida eelnõu vastavust hea
õigusloome ja normitehnika eeskirjale. Justiitsministeerium juhtis teise
kooskõlastusringi vajalikkusele tähelepanu ka esimese kooskõlastusringi
ajal.

Sotsiaalministeerium seda ei teinud. Selle asemel esitas
Sotsiaalministeerium 09.04.2024  eelnõu eelnõude infosüsteemi kaudu
Vabariigi Valitsusele.

Justiitsministeeriumil on oluline roll hea õigusloome tagamisel,
kontrollides seaduseelnõude kooskõlastamisel nende vastavust kehtivale
õigusele ning Euroopa Liidu õiguse nõuetele.

Loodan, et äsja ametisse astunud justiitsminister ennast suhetes teiste
ministeeriumidega kehtestab ja tagab Justiitsministeeriumile võimaluse
täita oma rolli hea õigusloome tagamisel. Parim võimalus selleks on, kui
justiitsminister taotleb, et eelnõud ei arutata Vabariigi Valitsuses enne,
kui teine kooskõlastusring on läbitud ja eelnõu kooskõla põhiseaduse ja EL
õigusega tagatud.

Lugupidamisega

Allar Jõks

Partner
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
M. +372 5 043 666 | T. +372 6 400 967
Rotermanni 6 | 10111 Tallinn | Estonia

Sorainen |  <https://www.sorainen.com/> sorainen.com

This e-mail is confidential and is subject to
<https://www.sorainen.com/disclaimer/> disclaimers. Sorainen’s
relationship with its Clients and its assignments are subject to the
following  <https://www.sorainen.com/TAC/> terms and conditions.